V Trebaticiach najrýchlejší Lovász a Pásztor

Slalomový seriál AutoSlalomShow Cup 2020 pokračoval počas uplynulého víkendu na motokárovej dráhe v Trebaticiach neďaleko Piešťan druhým a tretím kolom. Horúce počasie privítalo v sobotu na závodnej trati 110 pretekárov, a v nedeľu si prišlo zmerať sily dovedna 98 jazdcov. Poďme sa teda pozrieť ako sa jazdcom darilo na dobre známej trati, ktorá je stabilnou súčasťou šampionátu.


V sobotu sa spomedzi 110 prihlásených jazdcov najlepšie darilo trojici Róbert Pásztor, Pavol „Buky“ Buček a Róbert Lovász. Robovi Pásztorovi s jeho Fiatom 126 Proto sa podarilo zajazdiť celkovo tretí najrýchlejší čas, a dostal sa na bronzovú priečku. Svoju premiéru v tomto ročníku absolvoval Pavol Buček, a vďaka celkovému času rýchlejšiemu o štyri sekundy sa mu podarilo dostať na druhú priečku. Celkovým víťazom druhého kola sa stal maďarský pretekár Róbert Lovász na Suzuki ZX12R s časom 03:15.695. 

A ako to vyzeralo v jednotlivých kategóriach?


V sériových vozidlách do 1600ccm, teda kategórii S1 sa víťazstvo podarilo uchmatnúť Filipovi Melicherovi na Citroene Saxo s pohodlným náskokom deviatich sekúnd pred druhým Šimonom Hajdamárom na Toyote Yaris. Trojicu najrýchlejších jazdcov v kategórii uzatvoril Ján Šuhajda a jeho Honda Civic 4g. 


V silnejšej kategórii sériových vozidiel S2 do 2000ccm sa o stupne víťazov snažili piati jazdci, z ktorých sa najrýchlejšie časy podarilo zajazdiť Šimonovi Hajdamárovi na Toyote MRS, ktorý obsadil tretiu priečku s časom 03:52.777. Lepší celkový čas sa podarilo dosiahnuť Lukášovi Kadlecovi na Mazde MX5 s časom 03:48.070. Prvenstvo si tentokrát v kategórii S2 vyjazdil Róbert Galovič st. na Toyote MR2. 


V najsilnejšej kategórii seriových automobilov S3 nad 2000ccm si prvenstvo vybojoval Peter Hodoš na Chevrolet Corvette s časom 03:32.676 a náskokom siedmych sekúnd pred druhým Tiborom Gloznekom na Seate ibiza FR. Tretie miesto nakoniec obsadil Michal Izakovič na Renault Megane, ktorého od druhého miesta v kategórii delila jedna sekunda. 


Najpočetnejšou kategóriou bola v sobotu A1 do 1400ccm, teda street a tuning automobily, kde sa prihlásilo celkovo 22 pretekárov. Vo veľkej konkurencii sa na stupne víťazov podarilo dostať Petrovi Ganóczymu na Honde Civic s časom 03:36.950. V súčte dvoch najlepších časov sa na druhú priečku podarilo prebojovať Mariánovi Rybárovi na Nissane Micra s o sekundu rýchlejším časom. Prvenstvo si v kategórii A1 v sobotu uchmatol Matej Dvorský na Škode 105 s bezpečným náskokom deviatich sekúnd.


V A2 do 1600ccm si svoje jazdecké zručnoti preverilo 15 jazdcov. Dominanciu tentokrát ukázali pretekári jazdiaci na autách francúzskej produkcie. Rovnako ako v prvom kole šampionátu, aj teraz sa víťazom kategórie stal Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Druhé a tretie miesto si tentokrát rozdelili, otec so synom, Zdenko Gergel ml. na druhej priečke a Zdenko Gergel st. na tretej priečke. Obaja na Citroene Saxo VTS.


Do kategórie street a tuning A3 do 2000ccm sa v sobotu prihlásilo 20 pretekárov. S časom 03:35.410 sa na tretie miesto dostal Martin Rehák na Alfa Romeo 147. O necelú sekundu rýchlejší celkový čas dosiahol Braňo Kéry a jeho Lotus Elise S1. Najrýchlejším pretekárov v kategórii A3 sa stal Dávid Nemček na Honde Civic 03:28.813, ktorý zvíťazil v kategórii aj v predchádzajúcom kole v Dunajskej Strede.


A4 a teda street a tuning nad 2000ccm sa o čo najlepšie časy snažilo celkovo 15 jazdcov. Víťazom kategórie sa stal Dušan Škulavík na Mazde MX-5 s časom 03:27.904. Striebornú medailu si tentokrát vybojoval Branislav Goga na Honde S2000 s časom 03:32.857. Bronz získal Matej Farkaš na Audi 90 Quattro, ktorý predviedol veľmi pekné prejazdy a určite ulahodil oku nejedného diváka.


No a prejdime na kategórie špeciálov. V E1 do 1600ccm si tretie miesto vybojoval Jaro Pienčík na Honde Civic s časom 03:27.953. Druhé miesto si po napínavom súboji vyjazdil Martin Filípek na Honde, ktorý dosiahol čas rýchlejší o pol sekundy - 03:27.596. Prvenstvo opäť získal Matúš Urík na Peugeote 106 GTI, ktorý dosiahol celkový čas 03:25.415.


V kategórii E2 sa o stupne víťazov pobilo 5 jazdcov. Po štyroch ostrých meraných jazdách, z ktorých výsledný čas sa rátal ako súčet dvoch najrýchlejších jázd sa na stupne víťazov dostali Juraj Debnár na Renaulte Clio, ktorý sa dostal na tretiu priečku. Druhým najrýchlejším pretekárom v kategórii bol Július Radič na Peugeote 205MI 16. Prvenstvo si vo svojom prvom preteku v tejto sezóne vyjazdil Pavol „Buky“ Buček a jeho Tiger.


V najsilnejšej kategórii špeciálov si zmeralo sily sedem pretekárov. S časom 03:21.665 sa na tretie miesto dostal Kornel Lovász na BMW M3, čas 03:20.153 dosiahol Robo Pásztor na Fiate 126 Proto, a obsadil tak druhú priečku. Prvenstvo si pre seba uchmatol Róbert Lovász na Suzuki ZX12R, ktorý zajazdil celkový čas 03:15.695.


Aj v tomto kole sa na trať postavili zástupkyne nežnejšieho pohlavia, ktoré všetkým ukázali, že aj ženy sú rovnako dobré za volantom ako muži. A treba uznať, že v niektorých prípadoch dokonca lepšie. Prvenstvo si medzi ženami vybojovala Zlatica Radičová na Peugeote 205MI 16. Za ňou skončila Nikol Puršová na Honde CRX, a trojicu najrýchlejších pretekárok uzatvorila Julie Ružičková na Honde Civic 4g.


V nedeľu sa v Trebaticiach pokračovalo tretím kolom šampionátu. Prihlásených jazdcov bolo o niečo menej ako v sobotu, teda 98 pretekárov. Horúce počasie pekne potrápilo nielen jazdcov ale aj techniku. V nedeľu sa celkovo najlepšie časy podarilo zajazdiť Róbertovi Pásztorovi na Fiate 126 Proto s časom 02:02.609 Na stupni víťazov mu sekundoval český pretekár Michal Červenka na Peugeote 205 GTI, ktorému chýbalo len 69 tisícin na prvého Pásztora. Trojicu celkovo najrýchlejších pretekárov uzatvoril Pavol Buček a jeho Tiger s časom 02:03.559.


V S jednotkách sa oproti sobote trocha premiešalo poradie. Ján Šuhajda na Honde Civic 4g si polepšil, nedeľná trať mu očividne sedela viac a podarilo sa mu zvíťaziť v kategórii S1. Druhú priečku rovnako ako v sobotu obsadil Šimon Hajdamár na Toyote Yaris a na tretie miesto sa prebojoval Viktor Magdolen.


V kategórii S2 zvíťazil rovnako ako v sobotu Róbert Galovič st. na Toyote MR2 za ním sa s druhým najrýchlejším časom v kategórii umiestnil Peter Gál rovnako na Toyote MR2, a na tretiu priečku sa podarilo dostať Lukášovi Kadlecovi na Mazde MX5.


V najsilnejšej kategórii sériových vozidiel sa na stupne víťazov dostali tí istý pretekári ako v sobotu. Prvenstvo si udržal Peter Hodoš na Chevrolet Corvette. Mišo Izakovič si to v nedeľu prehodil s Tiborom Gloznekom, a umiestnil sa na druhej priečke, a Tibor sa dostal na tretie miesto.


Street a Tuninng do 1400ccm, teda kategória A1 bola aj nedeľu zložená z najväčšieho počtu pretekárov. Šestnásť jazdcov si zmeralo sily na trebatickej trati. Víťazstvo si rovnako ako v sobotu pre seba uchmatol Matej Dvorský na jeho modrej Škode 105. Adam Páleník na Honde Civic sa dokázal prebojovať na druhú priečku v tesnom súboji s Robom Kovácsom, jazdiacim taktiež na Honde Civic. Roba od druhého miesta delilo len 18 tisícin sekundy.


V silnejšej kategórii A2 súťažilo 13 pretekárov. V nedeľu si stupne víťazov zopakovali v rovnakom štýle ako v sobotu Michal Novák na Citroene Saxo VTS na prvej priečke, Zdenko Gergel ml. na Citroene Saxo VTS na priečke druhej, a na tretiu priečku sa dostal Zdenko Gergel st. tiež na Citroene Saxo VTS.


V kategórii A3 bola najlepšia trojica nasledovná. Prvé miesto zo soboty obhájil Dávid Nemček na Honde Civic. Za ním finišoval Martin Rehák na Alfa Romeo 147 so stratou troch sekúnd v súčte dvoch najrýchlejších časov. Tretiu priečku sa podarilo obsadiť Marošovi Meszárošovi jazdiacemu na Mazde MX5.


V najsilnejšej kategórii street a tuning vozidiel, A4 nad 2000ccm zvíťazil Matej Farkaš na Audi 90 Quattro, ktorý si oproti sobote polepšil. Na druhom mieste finišoval Dušan Škulavík a jeho Mazda MX 5 a pohár za tretie miesto si domov odniesol Braňo Goga na Honde S2000.


No a ako sa darilo jazdcom v kategóriách špeciálov? Začnime kategóriou E1. Svoje jazdecké zručnosti prišlo ukázať 14 pretekárov, z ktorých najrýchlejší boli Jaro Pienčík na Honde Civic na prvej priečke s časom 02:07.290, druhú priečku obsadil Matúš Urík na Peugeote 106 GTI s časom 02:07.429. Matúšovi chýbalo pár tisícin sekundy aby sa aj v nedeľu stal víťazom kategórie. A napokon sa na tretiu priečku prebojoval Adrián Skarba na Honde Civic 4g s časom 02:13.754.


Kategóriu E2 zaplnilo v nedeľu 6 jazdcov. Rýchle prejazdy traťou napokon zabezpečili prvenstvo Michalovi Červenkovi na Peugeote 205GTI. Pavol Buček neobhájil prvenstvo zo soboty a skončil na druhom mieste. Tretín najrýchlejším jazdcom v kategórii E2 bol v nedeľu Jiří Jurík na Peugeote 205GTI.


V najsilnejšej E-čkovej kategórii sa o stupne víťazov pobilo spolu 6 jazdcov. Prvenstvom sa v nedeľu mohol pýšiť Robo Pásztor na Fiate 126 Proto. Kornél Lovász na BMW M3 skončil na druhom mieste, a tretí najlepší čas v nedeľu zajazdil Ladislav Paksi na Honde Civic.


Rovnako ako v sobotu aj v nedeľu sa o stupne víťazov pobili zástupkyne nežnejšieho pohlavia. V nedeľu si bez zmeny stupne víťazov zopakovali Zlatica Radičová na Peugeote 205MI 16 na prvej priečke, Nikol Puršová na Honde CRX na druhej priečke, a Julie Ružičková na Honde Civic 4g na tretej priečke.


Šampionát teraz čaká dlhšia letná prestávka. Štvrté a piate kolo je plánované v termíne 22.8.2020 a 23.8.2020 na maďarskom Kakucs Ringu. Dúfajme, že situácia okolo korona vírusu sa nebude zhoršovať, a nič nebude brániť znova si poriadne zajazdiť a nazbierať ďalšie cenné body do celkového poradia šampionátu. 



Fotogaléria