Tu Vyšné Repaše, pokračujte!

Motorsport Rally Cup (MRC) sa teší veľkému záujmu súťažných posádok a  v tejto náročnej sezóne stihol už odjazdiť štvrté podujatie. Ako dopadlo? Čítajte ďalej.


Automobilový šport to má v posledných rokoch na Slovensku stále ťažšie a vôbec sa nemôžeme vyhovárať iba na COVID-a. Potvrdením situácie je aj nedávnych 22 štartujúcich posádok (vrátane SRP, aj troch Poliakov v štartovom poli) na úvodnom podniku MSR v Salgotarjane, respektíve smutných sedemnásť prihlásených posádok na druhý podnik v Rzeszowe. Z tohto pohľadu je preto potešujúce aspoň to, že do štvrtej súťaže sezóny MRC, ktorá sa jazdila uplynulý víkend vo Vyšných Repašoch, nastúpilo cez päťdesiat súťažných posádok!


Okrem zvyčajných tried MRC bol súčasťou podujatia aj Voľný pohár v ktorom sa štartovalo v dvoch triedach (do a nad 2000 cc). Jazdilo sa na krásnom úseku medzi obcami Uloža a Vyšné Repaše. Pôvodne bolo v pláne absolvovať tri sekcie po dve rýchlostné skúšky (jazdilo sa v oboch smeroch), no posunutý štart súťaže, kvôli cyklistickým pretekom, nakoniec umožnil len dve sekcie (štyri eresky). A možno to tak malo byť, pretože krátko po ukončení sa rozpršalo.


Ak dobre počítam, tak prihlásených bolo 58 posádok a klasifikovaných je napokon 46 vozidiel. Pozrime sa teda na jednotlivé triedy a samotný priebeh súťaže. 

Začnime Voľným pohárom, ktorý sa jazdil v triedach B8 (do 2000 cc) a B9 (nad 2000 cc). Najrýchlejšou posádkou celých pretekov sa stala skúsená dvojica Tomáš Kukučka a Peťo Vejačka, ktorá vyštartovala na VW Polo Proto v triede B9. „Naposledy som sedel za volantom na decembrovom pražskom šprinte a keď som zistil, že sa neďaleko môjho bydliska bude jazdiť súťaž, tak som sa spojil s Marekom Špavelkom a dohodli sme štart,“ prezradil náhly impulz na štart „Kuko“.


„Trať je tu veľmi pekná. Dobre sme si zajazdili a užili sme si to. Auto ma príjemne prekvapilo. S Protom som ešte nejazdil, no myslím si, že má veľký potenciál. Vnímam to niekde medzi R5-kami a starými „myšiakmi“. Je to dobré jazdenie za rozumnú cenu.“ Kukučka sa s novou mašinou rýchlo skamarátil a prakticky zajazdil najrýchlejšie časy vo všetkých rýchlostných skúškach. To znamenalo nielen víťazstvo vo Voľnom pohári a triede B9, ale aj absolútne víťazstvo vo Vyšných Repašoch. Dodajme, že v triede B9 štartovalo päť áut a do cieľa došla na druhom mieste posádka Kekeňák – Bystrán s Fordom Fiesta Proto, respektíve tretia skončila dvojica Majerčák  - Horniaček s VW Polo Proto.


V triede B8 štartovalo sedem vozidiel a do cieľa došlo šesť posádok. Na prvom mieste skončila dvojica Zachar – Červený, so Škodou Fabia, s minimálnym rozdielom 0,61 sek. na posádku Jalč – Kocúr (Honda Civic), ktorá lepšie vyštartovala, ale v druhej sekcii prišla o víťazstvo. Tretia skončila dvojica Krišanda – Krišandová so svojim Seatom Ibiza.


Poďme však na výsledky započítané do MRC. Najviac bodov za prvenstvo si vyjazdila posádka Maroš Kysucký a Timea Vojková s Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré štartovalo v najsilnejšej triede A4. Ich najväčším súperom bola posádka tímu Tatry Racing, Dominik Benček a Rado Plichta (Mitsubishi Lancer Evo IX), ktorá zajazdila, zo všetkých štartujúcich v rámci MRC, najrýchlejší čas, no trojnásobná penalizácia za kontakt so spomaľovačmi ich odsunula na druhé miesto so stratou 2,97 sek.!


„Mne sa to nezdá,“ krútil hlavou nespokojne Prešovčan, ktorý týmto rozhodnutím stratil cenné body do súboja o celkový titul. „Chápem, že spomaľovače sú na rýchlych úsekoch dôležité z pohľadu bezpečnosti, ale myslím si, že niektoré boli, vzhľadom na okolnosti, neprimerane úzke.“ Benček mal právo na svoj názor, ale musel prijať výsledky. Vďaka tomuto sa zdramatizoval aj boj o celkové prvenstvo v ročníku, pretože po štyroch víkendoch majú Benček aj Kysucký po dve víťazstvá a Prešovčan vedie už iba o štyri body. Tretí skončil Bartoš s Kubíkovou (tiež Mitsubishi Lancer Evo IX), keď po štyroch pretekoch zaostáva za vedúcou dvojicou o pätnásť, respektíve jedenásť bodov.


V triede A3 si vyrovnanou jazdou kontrolovala víťazstvo skúsená posádka Tomáš Polovka a Dano Turcsanyi (Seat Ibiza) pred Pikulovcami (tiež Ibiza) a Mokranom s Kováčom (Renault ClioSport).


Triedu A2 vyhrala posádka Škopinský – Benček s Hondou Civic pred Turanskými (rovnako Honda Civic) a Šarišským s Levočským na Citroene C2.


Triedu A1 jasne vyhrala posádka Stoklas – Stoklas s VW Polom, ktorá sa vďaka výkonu dostala aj na pekné 16.miesto v absolútnom hodnotení. Druhá skončila posádka Patrik Purš – Rišo Krajčovič na Honde Civic. Tretia je dvojica Jaro Purš – Puršová (Honda Civic). 


V triede Z5 (zadný náhon do 1500 cc) zajazdila najlepšie dvojica Slavkovský – Sabaka so Škodou 130 MTX pred posádkou Krajčovič – Hanuš na Škode 1000 MB. Tretí došli Siladi a Maruščák na Škode 130 LR. Silnejšiu triedu Z6 (zadný náhon nad 1500 cc) vyhrala dvojica Jurečka – Beťko na BMW E30 M3 pred Ďurkovičom s Turňovou (Lada VTFS) a Igorom Piatkom s Ďurom Ďubekom (Lada VTFS), ktorí o druhé miesto prišli zásluhou penalizácie za ťuknuté retardéry. 


Škoda, že nemôžeme vymenovať všetky posádky, lebo všetkým súťažiacim aj všetkým, ktorí majú zásluhu na tom, že sa v Levoči jazdili už štvrté preteky sezóny MRC patrí obdiv. Obdiv a ďakujem patrí aj občanom obce Vyšné Repaše,  za ich trpezlivosť a toleranciu k tomu, že im na celú sobotu zabrali hlavnú cestu nadšenci automobilového športu a oni to statočne vydržali.


Každopádne bolo úžasné znova vidieť na jednom mieste toľko ľudí zapálených pre náš šport. Všetci sa snažili byť disciplinovaní, aby sme si nič „nepokazili“ a mohli sa o pár víkendov znova stretnúť na ďalšej súťaži. Športu zdar! A automobilovému zvlášť! 

Fotogaléria