Slová uznania od Igora Drotára si vážim, netají Roman Popovič

Tradičná posádka tímu GLORTEX RACING, v zložení Popovič – Baran, sa v úvodnom podniku MSR rozdelila na dve. Ako sa im darilo v dvoch súťažných autách?


Po niekoľkých vlaňajších sporadických štartoch s vozidlom Škoda Fabia Rally2 evo, vstupuje Roman Popovič prakticky do prvej ostrej sezóny v najsilnejšej Triede 2. Ak to okolnosti dovolia, v pláne je česká majstrovská sezóna so spolujazdcom Josefom Králom, ktorého si Bratislavčan pozval do kokpitu aj na úvodný podnik slovenského šampionátu. „Popritom sme s Petrom Baranom dohodnutí na spolupráci pre MSR. Na Slovakia Ringu si to však Peter vyskúšal za volantom druhého vozidla,“ vysvetľuje Roman. 


Na štart prvej etapy úvodného dvojkola Majstrovstiev Slovenska 2021 sa postavilo tridsať súťažných posádok (pozn.: plus trinásť v SRP), pričom najobsadenejšou bola práve Trieda 2, v ktorej štartoval Popovič s Králom. „Bolo tam až päť Fabií, čo sľubovalo pekné súboje,“ približuje dianie Roman. „Trate som poznal z decembrového štartu a tak som si veril. Hneď v úvode sa mi však podarila chyba, keď som podcenil teplotu pneumatík a „vybozkával“ prvú bariéru, ktoré bola v ceste. Našťastie, to nebolo nič vážne a pokračovali sme. Samozrejme, že ma to rozhodilo a prišli aj nejaké ďalšie drobné chybičky. V snahe dobehnúť to som potom na ďalšom úseku urobil hodiny a vyhrabával sa zo štrku. V druhej sekcii som konečne začal chytal správne tempo. Strata však bola príliš veľká, preto sme sa sústredili na druhú etapu.“


V nedeľu už Roman Popovič ukázal svoj potenciál, keď držal krok s legendárnym Igorom Drotárom. Obaja bojovali v priamom súboji o celkové tretie miesto a Prešovčan Romanov progres aj podporil slovami chvály. „Je to veľký pretekár a slová uznania od takejto legendy si veľmi vážim,“ priznal Roman Popovič. „Žiaľ, v rozhodujúcej poslednej rýchlostnej skúške som dostal hodiny, stratil asi pätnásť sekúnd a prišiel som o pekný výsledok. Pre mňa to bola úplne nová situácia, bojovať o pódium v MSR. Je to nová skúsenosť a aj to sa ešte musím naučiť. Rozhodne však tento víkend bol pre mňa osobne veľmi povzbudivý. Ďakujem za podporu nášmu partnerovi GLORTEX, celému tímu Romana Krestu za kvalitnú prácu a rovnako aj Pepovi za oporu na sedadle spolujazdca. Už sa teším na ďalšie preteky.“


Ak pre Romana Popoviča bol víkend veľmi cennou skúsenosťou a posunom vpred, tak oveľa ťažšie chvíle prežíval Peter Baran. Ten štartoval spolu s Víťom Baďurom na vozidle VW Polo Proto v Triede 11. Ešte skôr, než sa však stačili postaviť na štart prvej etapy, tak Petra Barana prepadol prudký obličkový záchvat, ktorý si vyžadoval ošetrenie a zmaril štart do prvej etapy. „Som z toho veľmi nešťastný. Ešte nikdy som takéto problémy nemal,“ povedal smutný pretekár tímu GLORTEX RACING. Našťastie lieky zabrali a Baran sa už v nedeľu na štart postavil. „Ako som sadol do kokpitu, tak som zabudol na všetky zdravotné ťažkosti. V nedeľu sme si pekne zajazdili,“ pokračuje Vranovčan, žijúci v Bratislave. Po odstúpení posádky Kekeňák – Bystrán to dokonca vyzeralo, že si Baran s Baďurom dovezú víťazstvo v Triede 11. Nakoniec však všetko bolo inak. VW Polo Proto, vo farbách tímu GLORTEX RACING, zastavila na poslednom meranom úseku technická porucha a posádka musela odstúpiť. „Patrí to k pretekom. Berieme to športovo,“ uzatvára Peter Baran, ktorý by sa najbližšie mal znova posadiť na sedadlo spolujazdca vedľa Popoviča v nasledujúcej súťaž Majstrovstiev Slovenska.


Ľuboš Kašický