Siedmy titul pre Ogiera!!!

WRC_2020_Rd.7_201
Foto: Toyota Gazoo Racing

Po Hamiltonovi zaknihoval siedmy majstrovský titul aj rely šampión Sebastien Ogier, ktorý zvíťazil v poslednej súťaži sezóny WRC 2020.


Foto: Toyota Gazoo Racing

Pred štartom improvizovaného záveru sezóny na Monze mal najlepšie k premiérovému titulu našliapnuté Walesan Elfyn Evans. Nakoniec sa však z titulu radoval jeho tímový kolega v Toyote, Sebastien Ogier. 


Foto: Toyota Gazoo Racing

„Víkend bol neuveriteľný a náročný. Posledná etapa na okruhu však bola určite jednou z menej príjemných etáp mojej kariéry,“ komentoval štart rely na okruhu v Monze čerstvý sedemnásobný majster sveta, Sebastien Ogier. „Bolo to drsné. Len sme sa snažili prežiť a neurobiť žiadnu chybu. Vedeli sme, že sme sem prišli vyhrať a robili sme všetko preto. Začiatok súťaže bol veľmi tesný, ale držali sme sa nášho plánu. Neustále sme tlačili a vytvárali tlak. Elfyn nám potom ponúkol nádej na titul. Cítim však s ním, lebo odviedol skvelú sezónu. Škoda, že sa nepodaril aj Pohár konštruktérov. Tím Toyoty by si to zaslúžil. Boli sme veľmi blízko. Bez tohto tímu by som nedokázal vyhrať siedmy titul a som im za to vďačný. Už teraz sa teším na moju bonusovú sezónu v roku 2021,“ dokončil  vysmiaty sedemnásobný rely šampión. 


Foto: Toyota Gazoo Racing

Čo sa teda stalo nešťastnému Elfynovi Evansovi, ktorý štartoval do poslednej súťaže s náskokom štrnástich bodov? Stačilo mu len kontrolovať Ogiera a dôjsť hoci aj na druhom mieste za Francúzom. Druhá etapa sa jazdila v horách nad Bergamom, kde napadol sneh. Ten sa postupne topil a do toho aj zapršalo. Dve eresky boli dokonca kvôli podmienkam zrušené. Situácia vyhovovala skúsenému Ogierovi, ktorý sa držal tesne pred Evansom.


Foto: Hyundai Motorsport

Na druhom prejazde Gerosa (RS11) však na „začvachtanej“ ceste dostal Evans nevinný šmyk, ktorý ho v dlhej pravej zákrute stiahol mimo vozovku. „Neustále sa menil povrch a pod snehom som to nevidel. Mal som tento úsek poznačený, no zmena bola väčšia, než som čakal a nedokázal som sa udržať na trati,“ vysvetľoval sklamaný Evans, ktorý napriek tomu čestne hneď ohlásil tímu, čo sa stalo, aby informovali aj jeho rivala, tímového kolegu Ogiera, o situácii a nestalo sa mu to isté. Walesan síce hrdinsky tvrdil, že je tu stále šanca a aj v nedeľu ešte zabojuje, ale všetci sme tušili, že to je len malá, formálna iskrička nádeje.


Foto: Toyota Gazoo Racing

V nedeľu sa súťaž vrátila do areálu Autodrómu na Monze, no v zlých podmienkach to bolo len o prežití. Ogier si ustrážil pozíciu a Evans zapísal aspoň čestné tretie miesto v Power Stage, ktorú vyhrala toyota v rukách Japonca Katsuta Takamota. 


Foto: Hyundai Motorsport

V záverečnom podniku sa rozhodovalo aj o titule v Pohári konštruktérov. Hyundai viedol pred Toyotou iba o sedem bodov a tak sa tlačilo až do posledného kilometra. Súťaž vyhral pilot Toyoty, ale na druhom aj treťom mieste došli Ott Tänak a Dani Sordo s Hyundaiom i20 Coupe WRC a to rozhodlo znamenalo viac bodov do Pohára, ktorý znova obhájil Hyundai. 


Foto: Hyundai Motorsport

„Na Monzu mám pekné spomienky a vždy sa sem rád vraciam,“ radoval sa šéf tímu Hyundai Motorsport, Andrea Adamo. „Získať na Monze náš druhý titul je veľká vec. Veľmi sa z neho všetci tešíme a zdieľame ho s našimi fanúšikmi, posádkami a celým tímom. Každý z nás odviedol maximum, aby sa to podarilo a podali sme ešte lepší výkon, ako vlani. Sezóna začala pre nás veľmi dobre na Monte Carle. Aj po jej prerušení a návrate na trate sme zostali konkurencieschopní. Dokázali sme aj z obmedzených podujatí vyťažiť maximum a vrátili sme sa na vrchol šampionátu zásluhou našej práce, výkonu a vytrvalosti. Som hrdý na tento tím, ktorý bojuje pod vlajkou Hyundai Motorsport.“


Foto: Hyundai Motorsport

Hyundai sa teda radoval z Pohára konštruktérov, ale stále mu uniká majstrovský titul posádok. Naopak Toyota zopakovala titul s Ogierom aj Ingrassiom, no trochu smutne pokukuje po titule značiek, kde sa naposledy radovala v roku 2018 (vtedy na to čakali od roku 1999).


Foto: Škoda Motorsport

A ako skončilo ďalšie zápolenie? Najrýchlejšou R5-kou v triede 2 sa stala posádka Mikkelsen – Jaeger so Škodu Fabia Rally2 evo, ktorej patrí prvé miesto medzi súkromníkmi WRC3. Dokázali poraziť aj továrňou podporovaného víťaza WRC2, Madsa Ostberga s Torsteinom Eriksenom na Citroene C3 R5. 


Foto: Citroën Racing

Šampiónmi WRC2 sa teda stal Ostberg a Citroen, keď najlepším v kategórii WRC3 je Jari Huttunen a Mikko Lukka, ktorí tento rok jazdili Hyundai i20 R5. Ťažko skúšaná sezóna 2020 je teda za nami. Nová sezóna Majstrovstiev sveta rely by sa mala v roku 2021 začínať znova tradičnou januárovou Rally Monte Carlo.

Fotogaléria Rally Monza 2020