Siedmy titul pre Ogiera!!!
Po Hamiltonovi zaknihoval siedmy majstrovský titul aj rely šampión Sebastien Ogier, ktorý zvíťazil v poslednej súťaži sezóny WRC 2020.
Pred štartom improvizovaného záveru sezóny na Monze mal najlepšie k premiérovému titulu našliapnuté Walesan Elfyn Evans. Nakoniec sa však z titulu radoval jeho tímový kolega v Toyote, Sebastien Ogier.
„Víkend bol neuveriteľný a náročný. Posledná etapa na okruhu však bola určite jednou z menej príjemných etáp mojej kariéry,“ komentoval štart rely na okruhu v Monze čerstvý sedemnásobný majster sveta, Sebastien Ogier. „Bolo to drsné. Len sme sa snažili prežiť a neurobiť žiadnu chybu. Vedeli sme, že sme sem prišli vyhrať a robili sme všetko preto. Začiatok súťaže bol veľmi tesný, ale držali sme sa nášho plánu. Neustále sme tlačili a vytvárali tlak. Elfyn nám potom ponúkol nádej na titul. Cítim však s ním, lebo odviedol skvelú sezónu. Škoda, že sa nepodaril aj Pohár konštruktérov. Tím Toyoty by si to zaslúžil. Boli sme veľmi blízko. Bez tohto tímu by som nedokázal vyhrať siedmy titul a som im za to vďačný. Už teraz sa teším na moju bonusovú sezónu v roku 2021,“ dokončil vysmiaty sedemnásobný rely šampión.
Čo sa teda stalo nešťastnému Elfynovi Evansovi, ktorý štartoval do poslednej súťaže s náskokom štrnástich bodov? Stačilo mu len kontrolovať Ogiera a dôjsť hoci aj na druhom mieste za Francúzom. Druhá etapa sa jazdila v horách nad Bergamom, kde napadol sneh. Ten sa postupne topil a do toho aj zapršalo. Dve eresky boli dokonca kvôli podmienkam zrušené. Situácia vyhovovala skúsenému Ogierovi, ktorý sa držal tesne pred Evansom.
Na druhom prejazde Gerosa (RS11) však na „začvachtanej“ ceste dostal Evans nevinný šmyk, ktorý ho v dlhej pravej zákrute stiahol mimo vozovku. „Neustále sa menil povrch a pod snehom som to nevidel. Mal som tento úsek poznačený, no zmena bola väčšia, než som čakal a nedokázal som sa udržať na trati,“ vysvetľoval sklamaný Evans, ktorý napriek tomu čestne hneď ohlásil tímu, čo sa stalo, aby informovali aj jeho rivala, tímového kolegu Ogiera, o situácii a nestalo sa mu to isté. Walesan síce hrdinsky tvrdil, že je tu stále šanca a aj v nedeľu ešte zabojuje, ale všetci sme tušili, že to je len malá, formálna iskrička nádeje.
V nedeľu sa súťaž vrátila do areálu Autodrómu na Monze, no v zlých podmienkach to bolo len o prežití. Ogier si ustrážil pozíciu a Evans zapísal aspoň čestné tretie miesto v Power Stage, ktorú vyhrala toyota v rukách Japonca Katsuta Takamota.
V záverečnom podniku sa rozhodovalo aj o titule v Pohári konštruktérov. Hyundai viedol pred Toyotou iba o sedem bodov a tak sa tlačilo až do posledného kilometra. Súťaž vyhral pilot Toyoty, ale na druhom aj treťom mieste došli Ott Tänak a Dani Sordo s Hyundaiom i20 Coupe WRC a to rozhodlo znamenalo viac bodov do Pohára, ktorý znova obhájil Hyundai.
„Na Monzu mám pekné spomienky a vždy sa sem rád vraciam,“ radoval sa šéf tímu Hyundai Motorsport, Andrea Adamo. „Získať na Monze náš druhý titul je veľká vec. Veľmi sa z neho všetci tešíme a zdieľame ho s našimi fanúšikmi, posádkami a celým tímom. Každý z nás odviedol maximum, aby sa to podarilo a podali sme ešte lepší výkon, ako vlani. Sezóna začala pre nás veľmi dobre na Monte Carle. Aj po jej prerušení a návrate na trate sme zostali konkurencieschopní. Dokázali sme aj z obmedzených podujatí vyťažiť maximum a vrátili sme sa na vrchol šampionátu zásluhou našej práce, výkonu a vytrvalosti. Som hrdý na tento tím, ktorý bojuje pod vlajkou Hyundai Motorsport.“
Hyundai sa teda radoval z Pohára konštruktérov, ale stále mu uniká majstrovský titul posádok. Naopak Toyota zopakovala titul s Ogierom aj Ingrassiom, no trochu smutne pokukuje po titule značiek, kde sa naposledy radovala v roku 2018 (vtedy na to čakali od roku 1999).
A ako skončilo ďalšie zápolenie? Najrýchlejšou R5-kou v triede 2 sa stala posádka Mikkelsen – Jaeger so Škodu Fabia Rally2 evo, ktorej patrí prvé miesto medzi súkromníkmi WRC3. Dokázali poraziť aj továrňou podporovaného víťaza WRC2, Madsa Ostberga s Torsteinom Eriksenom na Citroene C3 R5.
Šampiónmi WRC2 sa teda stal Ostberg a Citroen, keď najlepším v kategórii WRC3 je Jari Huttunen a Mikko Lukka, ktorí tento rok jazdili Hyundai i20 R5. Ťažko skúšaná sezóna 2020 je teda za nami. Nová sezóna Majstrovstiev sveta rely by sa mala v roku 2021 začínať znova tradičnou januárovou Rally Monte Carlo.