Pohár pre najrýchlejšieho slalomára ostal v Maďarsku

Slalomový seriál autoSlalomShow pokračoval po takmer dvojmesačnej prestávke 4. a 5. kolom. Pretekári tentokrát zavítali za hranice Slovenska, k naším južným susedom na okruh Kakucsring, pár kilometrov za hlavným mestom Budapešť. Na jazdcov čakala perfektne pripravená trať, kde si mohli zmerať sily, tak ako sme už zvyknutí, v mnohých kategóriách. Či už sériovky alebo upravené špeciály, všetci jazdci si prišli na svoje. Všetkých účastníkov však vytrápilo počasie, víkend bol plný slnka a teploty atakovali 34°C čo dalo zabrať nielen jazdcom ale aj technike. Tak ako vlastne toto dvoj-kolo dopadlo?


Na sobotný pretek, teda štvrté kolo sa prihlásilo 68 pretekárov. Bolo to trošku menej ako sme boli zvyknutí z predchádzajúcich kôl, ale určite nebola núdza o pekné súboje. Poďme sa teda pozrieť ako to vyzeralo v jednotlivých kategóriach. 


Ako býva zvykom začneme sériovými vozidlami. V kateórii S1 (sériové vozidlá do 1600ccm) sa na sobotné štvrté kolo prihlásilo dovedna 6 pretekárov. Prvenstvo sa tentokrát ušlo Jarovi Parajkovi a jeho Citroenu Saxo. Druhé miesto si v sobotu vyjazdil Viktor Magdolen na Peugeote 206 a na stupne víťazov sa podarilo dostať aj Šimonovi Hajdamárovi na Toyote Yaris.


Kategória S2 (sériové vozidlá do 2000ccm) nebola v Maďarsku príliš zastúpená. Všetci pretekári v tejto kategórii sa dostali na stupne víťazov. Prvenstvo si odniesol Peter Gál a jeho Toyota MR2. Druhým najrýchlejším v kategórii bol Lukáš Kadlec na Mazde MX 5 a trojicu najrýchlejších uzatvoril Luboš Jenis na Seate Cordoba.


S3 (sériové vozidlá nad 2000ccm) bola v sobotu, rovnako ako S2, zastúpená poredšie. Traja pretekári prihlásení v tejto kategórii, zviedli mnoho napínavých súbojov, z ktorých ako víťaz vyšiel Michal Izakovič na Renaulte Megane RS. O druhú a tretiu priečku sa podelili páni jazdiaci na autách od Bayerische Motoren Werke AG. Druhé miesto obsadil Feri Kadlečík na BMW M4 a tretiu priečku si pre seba uchmatol František Gregorík na BMW 320.


Poďme sa teraz pozrieť na A1, street a tuning kategóriu do 1400 ccm. Najpočetnejšie zastúpená kategória sľubovala mnoho tesných súbojov. A na trati tomu nebolo inak. Zo 14 prihlásených jazdcov na na prvé miesto podarilo prebojovať Matejovi Dvorskému na Škode 105. Adamovi Páleníkovi sa podarilo zajazdiť výsledný čas 0:03:31:334, na víťaza kategórie stratil 6 sekúnd a nakoniec obsadil druhú priečku. Tretie miesto patrilo Semirovi na Honde, ktorého od druhého miesta delila jediná sekunda.


V kategórii A2 si na novej trati zmeralo sily celkovo 9 pretekárov. Najlepšie sa darilo Michalovi Novákovi na Citroene Saxo VTS. Druhú priečku osadil Filip Kúš na Honde Civic. A cenné body za tretiu priečku si nakoniec pripísal Peter Holubčík na Citroene Saxo VTS.


V kategórii street a tuning do 2000ccm (A3) sa najlepšie darilo Mazde MX-5 a jej pilotovi Marošovi Meszárošovi, ktorý zajazdil celkovo najrýchlejší čas a z Maďarska si domov odniesol pohár za prvé miesto. Počas soboty mu na chrbát dýchal Matúš Chmelo na Nissane Micra, ale nepodarilo sa mu dosiahnuť čas, ktorý by mu vybojoval prvenstvo v kategórii. Matúš obsadil druhú priečku a ako tretí najrýchlejší jazdec sa na stupne víťazov postavil Vlado Okali na Renaulte Clio RS. 


V najsilnejšej A kategórii (A4 nad 2000ccm) sa o stupne víťazov pobili štyria jazdci. Prvé miesto obsadil Dušan Škulavík jazdiaci na aute Mazda Miata. Na druhom mieste sa umiestnil Matej Farkaš na Audi 90 Quattro a bronzovú medailu si domov odniesol Peter Simon a jeho BMW E46.


Spomedzi špeciálov bola najviac zastúpená kategória E1. A teda komu spomedzi ôsmych pretekárov sa podarilo zajazdiť najlepšie časy a umiestnili sa na prvých troch miestach? Zlato ostalo na domácej pôde, víťazom kategórie sa stal maďarský pretekár Gyorgy Czang na Lade 2107. A o druhú a tretiu priečku sa podelili slovenskí pretekári. Druhú priečku obsadil Matúš Urík a jeho Peugeot 106 GTI. Tretie miesto si vyjazdil Adrián Škarba na Honde Civic 4g. 


Všetci pretekári v kategórii E2 mali isté miesto na stupni víťazov. Prvenstvo získal Pavol „Buky“ Buček na Tigeri. Za ním skončili manželia Radičovci jazdiaci na Peugeote 205Mi 16. Július Radič obsadil druhú priečku a Zlatica Radičová sa umiestnila na tretej priečke.


Najsilnejšia kategória bola zastúpená 11 pretekármi. Všetky tri miesta obsadili maďarskí jazdci, ktorý tvorili väčšinu prihlásených v tejto kategórii. Prvenstvo si odniesol István Simon jazdiaci na formule Arcobaleno. Za ním skončil Tamás Kovács a jeho Speedcar GT 1000 a tretiu priečku si postrážil Tibor Dobos na DTR7 ZX10R.


V sobotu sa na trati predviedlo aj šesť zástupkýň nežnejšieho pohlavia. Najrýchlejšov ženou sa stala Erika Reiner z Maďarska, ktorá sa po trati preháňala na DTR7 ZX10R. Druhé miesto obsadila Zlatica Radičová na Peugeote 205Mi 16. A bronz si vyjazdila Nikol Puršová na Honde CRX.


V celkovom poradí sa zopakovali stupne víťazov z kategórie E3. Najrýchlejšie časy sa podarilo zajazdiť domácim pretekárom. Celkovo najrýchlejším sa stal István Simon na Formule Arcobaleno. O dve sekundy pomalším bol Tamás Kovács na Speedcar GT 1000. Tretiu priečku obsadil Tibor Dobos na  DTR7 ZX10R.


V nedeľu sa trať trocha zmenila, jazdci tentokrát súperili medzi sebou v opačnom smere a zmeny sa dočkali aj niektoré šikany. V nedeľu si zapretekalo už len 62 pretekárov rozdelených už tradične do jedenástich kategórii. Poďme sa teda pozrieť komu sedela pomenená trať a ako to dopadlo.


V prvej kategórii a teda S1 bolo prihásených 7 pretekárov. Stupne víťazov sa podarilo dosiahnuť Jaroslavovi Parajkovi na Citroene Saxo s najrýchlejším celkovým časom v skupine. Za ním sa umiestnil Šimon Hajdamár na Toyote Yaris a bronz si domov z Maďarska odviezol Viktor Magdolen na Peugeote 206.


V kategórii S2 sa nám v nedeľu na trati predviedli iba dvaja jazdci. Prvenstvo si vybojoval Lukáš Kadlec na Mazde MX-5 a druhé miesto sa ušlo Ľubošovi Jenisovi na Seate Cordoba.


O nič lepšie na tom čo sa týka účasti nebola ani kategória S3, kde sa nám taktiež predstavili dvaja jazdci. Obaja pretekali na autách značky BMW. Lepšie sa na trati darilo Ferimu Kadlečíkovi a jeho M4, ktorý si vybojoval pohár za prvé miesto. A o trochu menší pohár za druhé miesto si domov odniesol František Gregorík na BMW 320.


V A1 to už bolo lepšie, 15 pretekárov prihlásených a veľmi napínave súboje o prvé miesta. Víťazne z nich napokon vyšiel Matej Dvorský na škode 105 na druhom mieste skončil Semir na Honde a tretiu priečku obsadil Marián Rybár na Nissane Micra.


V kategógii Street & Tuning do 1600ccm (A2) zabojovalo o stupne víťazov 7 pretekárov. Najrýchlejšie kolá zajazdil, ako už tradične, Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Zadarilo sa aj Filipovi Kúšovi na Honde Civic a umiestnil sa na druhom mieste. A posledné miesto na stupňoch víťazov si pre seba uchmatol Peter Holubčík na Citroene Saxo VTS.


V A3 rovnako ako v kategórii A2 pretekalo 7 jazdcov. Nedeľná trať najlepšie sedela Marošovi Meszárošovi ktorý si vyjazdil prvé miesto. O niečo pomalší bol Denis Pintér na Nissane Micra, a na treťom mieste skončil Vlado Okali na Renaulte Clio RS.


Posledná áčková kategória, teda A4 a v nej prihlásení traja pretekrári. Stupne víťazov si teda vychutnali všetci ale v akom poradí na ne vystúpili?  Prvé miesto obsadil Matej Farkaš na Audi 90 Quattro. Druhé miesto sa ušlo Dušanovi Škulavíkovi na Mazde Miate a na tretej priečke sa umiestnil Branislav Goga na Honde Accord.


Prejdime na kategórie špeciálov. Ako prvú si pozrime kategóriu E1 a teda špeciály do 1600ccm. V tejto triede bolo prihlásených 7 pretekárov. Najlepsie sa aj v nedeľu jazdilo domácemu pretekárovi. Gyorgy Czang na Lade 2107 si zaslúžene vybojoval prvú priečku. Hned za ním sa umiestnil Jaro Prienčík na Honde Civic a na treťom mieste finišoval Adrián Škarba na Honde Civic 4g. 


Do kategórie E2 sa v nedeľu prihlásili traja jazdci. Manželia Radičovci a Pavol „Buky“ Buček. Ako si teda podelili miesta na stupni víťazov v nedeľu? Najprecíznejšie prejazdy či už kuželmi alebo šikanami predviedol Pavol Buček na Tigeri a zaslúžene vystúpil na najvyšší stupeň víťazov. Július Radič si v nedeľu na svojom Peugeote 205Mi 16 vyjazdil druhé miesto. A tretiu priečku si pre seba vybojovala Zlatica Radičová, tiež na Peugeote 205Mi 16.


Najsilnejšia kategória E3 – špeciály nad 2000ccm bola v nedeľu zastúpená celkom slušne. Deväť jazdcov sa rozhodlo prevetrať svoje kone na trati. Rovnako ako aj v sobotu si víťazstvo na domácom okruhu nenechal vziať István Simon na Formule Arcobaleno. Za ním sa na druhom mieste umiestnil taktiež domáci pretekár Martin Bognár na stroji BRC 02. No a slovenské farby na stupni víťazov hájil Miro Tichý a jeho Caterham. 


V kategórii žien si v nedeľu  zapretekalo 5 prihlásených pretekárok. Po naozaj tesných súbojoch, kedy jednotlivé priečky od seba delila doslova sekunda, sa na stupne víťazov prebojovala Nikol Puršová na Honde CRX, ktorá si domov odniesla pohár za najrýchlejšiu ženu. Pohár za druhé miesto skončil v rukách Kristíny Hrušovskej jazdiacej na Honde Civic. A pohár za tretie miesto si v nedeľu odviezla domov Zlatica Radičová na Peugeote 205Mi 16. 


V celkovom poradí sa nám zopakovala situácia ako v sobotu, kedy sa na stupne víťazov postavili ocenený jazdci kategórie E3 a teda István Simon na Formule Arcobaleno na prvom mieste. Martin Bognár na stroji BRC 02 na druhom mieste a Miroslav Tichý na Caterhame na treťom mieste. 


AutoSlolamShow sa premiérovo odohral na maďarskom okruhu Kakucsring a myslím že nikoho, kto si prišiel vyskúšať túto trať toto dvojkolo nesklamalo. Seriál pokračuje už najbližší víkend, teda 05. a 06. 09. 2020 ďalším dvojkolom, tentokrát na dobre známom trenčianskom letisku. Určite sa tam uvidíme.