Ostrá Lúka je moja srdcovka, netají Marek Húska

Medzi trofeje tímu LAMA RACING pribudli ďalšie cenné poháre, ktoré Húska vyjazdil na druhom podniku Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu pri Zvolene.


„Práve na tomto kopci som prvýkrát štartoval v pretekoch do vrchu. Zamiloval som si ho a vždy sa sem rád vraciam,“ tvrdí Marek Húska z tímu LAMA RACING, ktorý tento rok dokázal svoju Škodu Felíciu zrýchliť o neuveriteľné štyri sekundy oproti vlaňajšku!


„Obával som sa nového Performance zadelenia. Na Pezinskej Babe som zistil, že som v triede s dvojlitrovými áčkami aj enkami a nebolo mi všetko jedno. Ukázalo sa však, že aj naša 1,4 litrová „Felda“ sa s tými autami vie popasovať, a na Ostrej Lúke som si to poriadne užil,“ pokračuje Marek, ktorého auto je zaradené do Skupiny 5 v triede 5b. Kurióznym však pri Zvolene bolo aj to, že usporiadateľ sa prekvapilo pokúsil klasifikovať niektoré triedy spoločne. „Vlastne sme boli po obidva súťažné dni na druhom mieste v Pf 5b, no zároveň v spoločnom hodnotení sme skončili tretí aj s Pf 5a. Nerozumiem síce prečo, ale máme o pohár viac,“ smeje sa pohodový pretekár tímu LAMA RACING.


Krátka a intenzívne technická trať na Ostrej Lúke sa dá síce ľahko zapamätať, no nedáva priestor napraviť chyby. Bolo preto veľmi dôležité štartovať v čo najlepšej pohode a dokázať sústredene odjazdiť celý meraný úsek. „Nebýva to tak vždy, no tentoraz som jazdil po celý víkend vo fantastickej pohode. Navyše všetko fungovalo. S autom neboli žiadne problémy a aj podmienky nám parádne vyšli. Mohol som sa sústrediť len na jazdu. Podaril sa nám nádherný súboj o desatiny s Ferom Fuskom aj Peťom Kacvinským. Pokojne môžem povedať, že aj keby som skončil na štvrtom, či piatom mieste, tak by som bol spokojný, lebo toto bol parádny súboj s veľkými chlapmi, veľkými pretekármi,“ oceňuje kvality svojich súperom pokorný Marek Húska.


V sobotu bolo poriadne teplo a zvyšovala sa tak aj teplota asfaltu a pneumatík. „Teraz som si uvedomil, aká užitočná bola pre mňa skúsenosť z úvodu sezóny, kedy som si mohol zajazdiť na BMW M3. Tam som pochopil, čo dokáže auto na dobrých gumách a teraz som to využil aj tu. V ideálnych podmienkach na nových pneumatikách som v sobotu dokázal posunúť svoj osobný rekord o neuveriteľné štyri sekundy,“ radoval sa Marek Húska, ktorý týmto časom obhájil druhé miesto v triede.


„V nedeľu sme mali dopoludnia iba jeden tréningu. Podmienky boli diametrálne odlišné od soboty. Na chladnom asfalte auto vôbec nefungovalo. Do súťažných jázd sa však oteplilo a znova sme sa mohli popasovať o desatiny. V prvej jazde som bol rýchlejší ja a pripravil som si lepšiu pozíciu do druhej súťažnej jazdy, v boji o druhé miesto s Ferom Fuskom,“ približuje pilot tímu LAMA RACING. „Vedel som, že Fero vie zatiahnuť a druhá jazda bude kľúčová. Hneď v druhej zákrute som však omylom namiesto štvorky „zabil“ šestku a v mieste, kde už som mal zo zákruty vyrážať na plný plyn, som ešte len hľadal správny rýchlostný stupeň. Táto chybička ma stála niekoľko desatín, ktoré napokon rozhodli, že v druhej jazde bol rýchlejší môj súper. V súčte časov obidvoch súťažných jázd druhého dňa som však nakoniec obhájil druhé miesto v našej triede 5b. Z celého víkendu mám veľkú radosť. Súperi boli úžasní a dobre sme si to užili. Ďakujem tímu LAMA RACING za pomoc a podporu, ktorú si veľmi vážim. Ďakujem našim partnerom, fanúšikom a tiež Gemini Racing za ich pomoc. Neviem sa už dočkať ďalších pretekov,“ uzatvára Marek Húska. 


Ľuboš Kašický