LS Racing v Kopřivnici - Test vozidla R5 a smola Polovku

Podujatie MRC Kopřivnice 2020 využil na rozbeh pred Majstrovstvami Slovenska v rally 2020 aj slovenský LS Racing. V pláne bol test vozidla R5, určite nie smola Polovku.

LS Racing Team sa v rámci tretieho kola Mini Rallycup 2020 predstavil so štvoricou súťažných posádok. Pre fanúšikov pripravil premiérový test vozidla Ford Fiesta R5. V jeho útrobách sa v priebehu podujatia skrýval Tomáš Kovács za volantom a Peter Dovalovský na sedadle spolujazdca. Výborná spolupráca jazdca, spolujazdca a vozidla, vyvrcholila v nesmierne ťažkej konkurencii šiestym miestom absolútneho poradia.


„Je to v prvom rade pre mňa nezabudnuteľný zážitok. Získali sme nesmierne množstvo nových skúseností. Tunajšia trať bola perfektná na otestovanie techniky, s akou som ešte nejazdil. Auto fungovalo doslova geniálne, s Mitsubishi sa to len veľmi ťažko zrovnáva. Som rád, že som si to mohol vyskúšať a všetkým čo mi k tomu dopomohli ďakujem. Dúfam, že v budúcnosti sa mi to ešte niekedy podarí,“ zhodnotil spokojný Tibor Kovács.


Aj Ivan Mutňanský s Martinom Špankom v Kopřivnici nezaháľali a spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X dojazdili na „bedni“ a to v triede A4, kde im patrilo konečné druhé miesto. Ak k tomu pripočítame deviate miesto absolútneho poradia, treba rovnako konštatovať, že odviedli výbornú prácu.

„V prvom rade musím pochváliť organizátorov, ktorí pripravili výborné podujatie. Tu, na rozdiel od podujatia Test Day, mi už konečne auto funguje dobre, čo bolo vidieť aj na dosahovaných časoch. Som spokojný,“ povedal Ivan Mutňanský.


Marek Jalč s Tomášom Kocúrom podujatie MRC Kopřivnice privítali „všetkými desiatimi“, keďže po Test Day doladili niektoré veci na Honde Civic TypeR a potrebovali auto pred štartom slovenských majstrovstiev ešte odskúšať a hlavne nastaviť podvozok. To všetko sa podarilo, navyše si domov odviezli aj desiate miesto vo veľmi obsadenej triede B8.

„Na začiatku nás podvozok ešte trochu potrápil, ale po prvom kole sme urobili iné nastavenia a hneď sa to prejavilo aj na dosiahnutom čase. Som spokojný, podujatie splnilo presne to, čo sme potrebovali. Trať bola výborná, bolo trošku teplo, ale s tým už nič nenarobíme,“ doplnil Marek Jalč.


Jedinou posádkou, ktorá na MRC Kopřivnice 2020 nebude v dobrom spomínať, bude dvojica Tomáš Polovka a Daniel Turcsányi. Tým sa totiž v druhej sekcii otvorila vo vysokej rýchlosti kapota, ktorá rozbila čelné sklo Seatu Ibiza. Napriek faktu, že Tomáš s Danielom dojazdili až do cieľa, nakoniec ich organizátor zo súťaže vylúčil. Jazda s rozbitým čelným oknom je totiž podľa predpisov zakázaná.

„Začali sme dobre, ale v druhej runde nám otvorilo kapotu a samozrejme rozbilo čelné okno. Samozrejme som musel ostať stáť, Daniel vybehol von, zavrel kapotu a išli sme ďalej. Nanešťastie náhradné okno sme so sebou nemali a aj keď sme sa veľmi snažili, organizátor nás po prejazde cieľom vylúčil. Mrzí nás to, ale už s tým nič neurobíme,“ ukončil rozprávanie Tomáš Polovka.


Po MRC Kopřivnice čaká teraz posádky LS Racing Teamu víkend na oddych. Samozrejme ten bude zameraný, ako to už v prípade rally posádok býva, na prípravu súťažných vozidiel na úvodné podujatie Majstrovstiev Slovenska v rally 2020. To odštartuje v priebehu tretieho júlového víkendu v maďarskom meste Šalgotarián. Ale o tom až nabudúce.

Miro Majláth