Liptovské víťazstvá Minaroviča a Polovku

Víkendovým podnikom v Liptovských Sliačoch uzatvorila sezónu 2019 aj automobilová séria MiniRallyCupu. Popradský tím TATRY RACING sa prezentoval v tom najlepšom svetle.

Vlado Chovan do súťaže nasadil hneď tri silné posádky a mladý popradský tím miešal liptovskými kartami už od úvodných metrov. „Hneď ráno sme chytili správne tempo a urobili sme si malý náskok,“ usmieval sa Tomáš Minarovič, ktorý svojho „Myšiaka“ Lancer Evo IX usadil na čele priebežného poradia MRC. Nevadilo mu ani to, že trať sa ešte topila v hmle a pneumatikám sa nechcelo príliš zohrievať. Bánovčan, ktorému na sedadlo spolujazdca sadla pekná Breznianka Zuzka Turňová, vydržalo tempo po celý deň a so zlepšujúcimi sa podmienkami svoj čas ešte zrýchľoval. „Sú to krásne trate, ktoré mám rád a ide nám výborne. Vyhli sa nám problémy a tak si to užívame. Ak sa pôjde táto súťaž aj v nasledujúcom roku, tak sa sem určite rád vrátim,“ usmieval sa celý čas spokojný Minarovič, z ktorého sálala pohoda. Šampión MRC z roku 2017 sa stal absolútnym víťazom hodnotenia MRC a rovnako bol najrýchlejší aj vo svojej triede A4. V konečnom poradí to Bánovčana vytlačilo až na štvrté miesto, ktoré mohlo byť lepšie, ak by absolvoval všetky preteky sezóny. Ešte lepšie však skončil v Triede A4, kde sa stal vicemajstrom sezóny MRC.

Výborne sa na Liptove darilo aj posádke Tomáš Polovka a Dano Turcsanyi. Chlapci zo Spiša boli na svojom Seate najrýchlejší zo všetkých „predokoliek“ a v absolútnom poradí MRC skončili hneď za silnými „myšiakmi“ na štvrtom mieste. Vďaka tomu sa posunuli na druhé miesto v absolútnom poradí sezóny MRC 2019! Nehovoria o tom, že piatym víťazstvom v Triede A3 potvrdili svoju absolútnu dominanciu aj titul v tejto triede. „Ráno sme v hmle začali opatrnejšie. Potom však odstúpil náš hlavný súper Pikula a my sme si už len kontrolovali svoju pozíciu. Máme veľkú radosť, lebo sme si tým napravili chuť z nevydareného záveru sezóny v SRP,“ šibalsky žmurkal „bitang“ Polovka.

Zle nezačal ani Igor Piatka, ktorý po víťazstvách v predošlých dvoch pretekoch mal najvyššie šance na titul vicemajstra. „Štart bol opatrný. Prvá ereska bola ešte za hmly a tak sme si aj my dávali pozor. Postupne však, ako trať schla a hmla sa rozplynula, mohli sme sa viac oprieť do gúm a časy sa zrýchľovali,“ opisoval priebeh pretekov Liptovčan Piatka, ktorému tentoraz na sedadlo spolujazdca sadol Ďuro Ďubek. Dobrý štart sa však už na tretej rýchlostnej skúške začal preklápať opačným smerom. „Vyzuli sme tam gumu na nejakom ostrom predmete a asi ¾ úseku sme došli na defekte,“ krútil nechápavo hlavou Igor Piatka. Strata 25 sekúnd znamenala prepad a minimalizovala šance na dobrý výsledok. Liptáci však znova zabojovali a na štvrtom aj piatom úseku sa snažili vrátiť do hry. O všetkom však rozhodla posledná rýchlostná skúška, kde prišla porucha diferenciálu a posádka musela svoje Mitshubishi Lancer Evo VII odstaviť na trati. „Škoda. dnes sme nemali šťastie,“ smútil Piatka. „Čo na to povedať? Takýto je automobilový šport. Je to za nami a môžeme rozmýšľať čo ďalej. Bola to však pekná sezóna a ja som veľmi vďačný za to, že som mohol štartovať vo farbách tímu Tatry Racing. Ďakujem Vladovi a všetkým chalanom. Verím, že budeme spolupracovať aj v budúcom roku,“ dodal Lipták, ktorý napokon skončil v záverečnom hodnotení Triedy A4 na treťom mieste.

Napriek smole Igora Piatku bol však šéf tímu, Vlado Chovan, s priebehom súťaže napokon spokojný. „Igor mal smolu. To sa stáva. Ukázal však svoj potenciál. Obaja naši Tomášovia zasa potvrdili očakávania a potešili výsledkami celý tím a všetkých našich partnerov aj fanúšikov. Ešte máme síce pred sebou zopár menších štartov, no už teraz myslím môžem povedať, že sezóna bola pre náš mladý tím vydarená. Veľa sme sa naučili a nazberali cenné skúsenosti. K tomu sa podarilo pridať zopár pekných výsledkov a to je povzbudivé pre budúcnosť.“    

Ľuboš Kašický