LAMA RACING na prahu novej sezóny

Testovací deň na Slovakia Ringu naznačil prípadnú zostavu tímu LAMA RACING na športovú sezónu 2020, ktorá je tak ťažko skúšaná koronakrízou. 

Aj LAMA RACING tím prinútila pandémia COVID-u 19 k nútenej prestávke a prehodnocovaniu plánov na sezónu 2020. „Je to ťažké obdobie pre nás všetkých, ktorí tento šport milujeme. Všetci však veríme, že sezóna sa napokon rozbehne a my budeme môcť znova robiť to, čo máme radi,“ vystihol pocity celej autošportovej rodiny líder tímu LAMA RACING, Braňo Mičko.


Tím využil príležitosť otestovať svoju techniku a oprášiť jazdecké zručnosti na júnovom testovacom dni na Slovakia Ringu, keď sa v jeho farbách predstavili hneď tri autá. Či to naznačuje aj možnú zostavu na pomaly sa rozbiehajúcu sezónu 2020 vysvetľuje Braňo Mičko. „Už vlani sme spolupracovali s Martinom Juhásom, ktorý pripravoval auto pre nášho pretekára Fera Ančíka. Tentoraz Martin ponúkol možnosť vyskúšať si BMW M3 Marekovi Húskovi a dohodli sme sa, že pod našimi farbami si na Slovakia Ringu zajazdí aj on sám na svojom monoposte Tatuus. Ja som zasa prevetral moje úplne nanovo prestavané Mitsubishi Lancer Evo IX.“ 


Martin Juhás na monoposte Tatuus FR2000 potešil celý tím LAMA RACING absolútne najrýchlejším časom Test Day na Slovakia Ringu, no sám skromne priznal, že o výsledok tu teraz príliš nešlo. „Dôležité bolo zasa sa znova stretnúť s priateľmi a otestovať seba i techniku. To sa myslím podarilo a toto považujem za najdôležitejšie. Ja som navyše rád, že si s tímom LAMA RACING a Braňom dobre rozumieme. Chcem sa mu poďakovať, že som si mohol zajazdiť pod ich vlajkou a nebudem sa brániť ani prípadnej ďalšej spolupráci,“ povedal Martin Juhás.


V inej pozícii ako Juhás bol Marek Húska. Ten už vlani ukázal ostrohy na Škode Felícii, no vyskúšať si teraz oveľa silnejšie BMW M3 bola iná káva. „Priznám, že som mal patričný rešpekt. Ten rozdiel koní je naozaj poriadny, no nevyužiť takúto príležitosť by bol hriech. Auto bolo neskutočné! Tá sila a dynamika je fantastická. Samozrejme, že som mal problém aj s brzdnými bodmi a tam som strácal najviac času. Nesnažil som sa však lámať rekordy, ale skôr sa skamarátiť s týmto nádherným autom. Viem, že to chce čas a kilometre. Bolo by to však fajn, ak by sa nám podarilo absolvovať sezónu s takou technikou,“ radoval sa novej skúsenosti na silnej M3-ke pohoďák Marek Húska.


Braňo Mičko sa za súťažný volant posadil vlastne prvýkrát od decembrového Hungaroringu. „Samozrejme, podobne ako ostatní, aj ja som sa už nevedel dočkať kedy si poriadne zajazdím. Som rád, že sa takáto príležitosť naskytla už tak rýchlo po vynútenej korona prestávke a myslím, že som „myšiaka“ poriadne prevetral. Auto sme výborne pripravili a rád by som s ním vyštartoval do kopcovej sezóny, prípadne doplnil nejakým štartom na niektorej z rely súťaži. Či sa to podarí, to ukáže až ďalší vývoj situácie s nešťastnou pandémiou. Všetci však chceme veriť, že už to máme za sebou. Možno tiež využijem aj príležitosť, ktorá sa ponúka na okruhovom súťažení. Ale o tom na inom mieste,“ hovorí Braňo. 


Ako riaditeľ tímu je však Mičko najkompetentnejší naznačiť fanúšikom a partnerom tímu aj plány LAMA RACING-u na aktuálne sa rozbiehajúcu sezónu 2020. „Pre všetkých je táto situácia s COVID-om veľmi náročná a tak nechceme príliš dopredu vravieť o našich plánoch. Môžem iba naznačiť, že ak by sa všetko začalo znova dobre vyvíjať, tak okrem spomínaných mojich štartov by sme radi uvažovali aj o štartoch Mareka Húsku na BMW M3. Respektíve v našich farbách by fanúšikovia mohli azda vidieť aj Martina Juhása a jeho formulu. Ale ako som už vravel, nepredbiehajme. Držme si palce, aby sme prekonali zložitú situáciu a svoje plány mohli napokon aj naozaj zrealizovať. To všetko bez podpory našich partnerov a fanúšikov nebude možné. Ďakujem všetkým.“


Ľuboš Kašický