Ján Laurinc ohlásil návrat na rally trate

Jána Laurinca skalným fanúšikom rally súťaží netreba vôbec predstavovať. Svoju prvú rally súťaž totiž absolvoval už začiatkom osemdesiatych rokov dvadsiateho storočia. 


Lubeníčan začínal s rally súťažami ako mladý dvadsiatnik, pričom v prvých rokoch svojho pôsobenia sa v úlohe rally jazdca na tratiach objavoval s vozidlom Lada VAZ 2103, ktorú neskôr nakrátko vymenilo vozidlo rovnakej značky, ale v úprave „B“. Začiatkom deväťdesiatych rokov prišlo na scénu vozidlo domácej značky, konkrétne model 130L. Po ďalších troch sezónach vymenil Jano škodovku za Nissan a o niečo neskôr zase za vozidlo Peugeot a o niečo neskôr zase za Opel Astra GSi 16V. Všetky tieto súťažné špeciály mali jeden spoločný menovateľ. Tým bola, okrem jediného prípadu,  osoba na sedadle spolujazdca s menom Marek Podobník. Takto to išlo až do sezóny 2000, pričom spoločne získali niekoľko majstrovských titulov v triede, pričom prvý z nich už v roku 1986. Zmena je život a tak v polovici sezóny 2000 Mareka vymenil ďalší známy spolujazdec, Dušan Švec. Ďalšia zmena prišla po sezóne 2001, keď sa Jano s rally súťažami na viac ako jedno desaťročie rozlúčil. Samozrejme nie úplne, stále stál niekde v pozadí, no za volant sa vrátil až v sezóne 2013. V spolupráci s vozidlom Renault Clio Williams a na sedadle spolujazdca sa predstavila Janove dcéry Janka a Lucia. Tie sa však po čase posunuli ďalej a vymenil ju Milan Timko. S ním Ján Laurinc absolvoval súťaže v sezóne 2018 a 2019. Po nej prišlo „korona obdobie“, ktoré zasiahlo aj do Janovho života. Ťažká choroba, z ktorej sa Ján Laurinc vylizoval viac ako rok. Teraz je však späť v plnej sile a fanúšikovia si jeho dravú jazdu mohli užiť v rámci víkendovej Rallye La Control v Dobšinej.

„Pre mňa boli posledné dva roky naozaj veľmi náročné. Korona ma chytila naplno, odležal som si tri týždne v nemocnici na ARO, potom som sa ďalšie skoro tri mesiace učil znovu chodiť. Musím však povedať jedno, na nohy ma znovu postavila robota. Priznám, že som chvíľami ani nedúfal v takýto zvrat. No a od roboty bolo k rally už zase bližšie, jednoducho ma malo č hnať dopredu. Auto bolo pripravené na sezónu a vždy keď som sa naňho pozrel, vedel som, že to nejako musím dať. Podarilo sa a ja som sa v priebehu uplynulého víkendu opäť posadil za volant súťažného auta. Asi ani nemusím hovoriť aký to bol pre mňa fantastický pocit. Keď som si pozrel onboard po prvej rýchlostnej skúške, hanbil som sa, ale potom to bolo každým kilometrom lepšie a lepšie. Do Dobšinej som išiel so štyrmi sedem ročnými mokrými pneumatikami, tak som bol šťastný, že celý deň pršalo. Som naozaj rád, že sa mi to podarilo a chcel by som poďakovať celej rodine a všetkým, ktorí mi v tomto mojom snažení pomohli,“ zhodnotil Ján Laurinc.


Tohtoročná rally sezóna sa síce už chýli ku koncu, podstatné na nej je to, že sa na rally trate pomaly, ale isto vracajú jazdci ako Ján Laurinc. Navyše sa zdá, že by sme ho v tohtoročnej sezóne mohli ešte niekde naživo sledovať. Ak by to náhodu nevyšlo, v budúcoročnej sezóne už určite v štartovom poli chýbať nebude.


Miro Majláth