Historické Mitsubishi tímu Styllex vyhralo v Tatrách dve rýchlostné skúšky pred súčasnými autami

Slovenská automobilová súťaž so štartom v Poprade má dlhú a slávnu históriu, tento rok sa konal už 51 ročník pod oficiálnym názvom Liqui Moly Slovakia Rallye Tatry. Pestré štartovné pole a náročné trate sú inšpiráciou pre pretekárov a popradská súťaž každoročne zaujme aj nebývalý počet divákov. Ani Rallye Tatry sa však nevyhla trendu skracovania tratí, a ubúdajú aj atraktívne technické rýchlostné skúšky. Z niekdajšej dvojdňovej súťaže započítavanej do majstrovstiev Európy sa stal jednodňový šprint so siedmimi rýchlostnými skúškami s celkovou dĺžkou 77 kilometrov. 


Martin Koči vyhral Rallye Tatry už dvakrát.

Košický tím Styllex sa prvýkrát na Slovensku predstavil v aute, aké mal majster sveta z roku 1996 Tommi Mäkinen – Mitsubishi Lancer Evo III Gr.A. Juniorský vicemajster sveta z roku 2016 Martin Koči so spolujazdcom Petrom Tešínským štartovali s Evo trojkou z dielne KIT Racing po prvom kole v Podkopnej Lhote aj na druhej súťaži slovenského šampionátu. v Poprade so štartovným číslom 2.

K súťaži patrí aj bohatý sprievodný program, krátko pred štartom bola autogramiáda počas ktorej ešte vonku pršalo a do poslednej chvíle nebolo jasné, či sa úvodná nočná okruhová skúška pôjde na mokru alebo na suchu. Nakoniec bolo sucho a mnohí s viac ako sto pretekárov na štarte si vydýchli. 


Na mestskej skúške bolo obrátené štartovacie poradie a posádka Martin Koči – Peter Tešínský vyrazila na trať krátko pred polnocou medzi poslednými. Drobná chyba v jednej zákrute však priniesla stratu viac ako minútu a Mitsubishi Lancer Evo III prenocovalo na 28. mieste absolútneho poradia. Ráno sa začala súťaž na dvoch úsekoch Toporec a Reľov, ktoré sa išli trikrát. Hneď na druhej RS s dĺžkou 9,95 kilometra zajazdil Martin Koči druhý čas v absolútnom poradí a zaostal za Melichárkovým Fordom Fiesta WRC 6,8 sekundy. Že išlo doslova o šprint svedčí aj priemerná rýchlosť 124,4 kilometra za hodinu. Tretia RS bol rozbitá a uskákaná, tu na WRC stratilo košické Mitsubishi 9,5 sekundy. Ďalej však Melichárek už nepokračoval.


Po tretej RS Martin Koči povedal: 

„Včera sme mali malý problém na prvej rýchlostnej skúške, lebo máme historické auto a nie je to veľmi dobré na ručnú brzdu. Všetky vracáky sme museli vykružovať. Pošmykol sa nám predok na nejakej nečistote a stratili sme veľa času. Kopná pre nás bola klamlivá, lebo tam si všetko sadlo a nie som si istý, že máme správne nastavenie. Zatiaľ je to pomalé, mám čo robiť aby som si na to auto zvykol.“ 


Stíhacia jazda pokračovala a RS 4 Martin Koči vyhral s náskokom 6,3 sekundy pred Majerčákom s Fordom Fiesta Rally2. Priemerná rýchlosť, ktorú Martin dosiahol na skúške bola 128,5 km/h! Takáto priemerná rýchlosť je výnimočná aj na majstrovstvách sveta. Šiestu RS na tom istom úseku opäť vyhrala posádka Styllexu o 2,2 sekundypred budúcim víťazom Kolčákom, ktorý štartoval na najnovšej Škode Fabii RS Rally2. Mitsubishi Lancer dostal prvý homologačný list v roku 1993.

Nakoniec skončila posádka Martin Koči – Peter Tešínský na šiestom mieste so stratou 1 minúta, 08.8 sekundy a druhá v triede 11.