Herľany poriadne preveria, potvrdil Šarišský

Noro Šarišský s Petrom Levockým vo Vranove potvrdili rýchlosť a hľadia optimisticky do zvyšku aktuálnej sezóny. 

Posádka mladého tímu ZVOLENSKÝ AUTOSPORT v zložení Norbert Šarišský a Peter Levocký stála pred štartom vo Vranove nad Topľou nohami pevne na zemi. Podtatranci si uvedomovali, že je to ich prvý štart na tejto náročnej trati a po teste v Kopřivnici potrebovali potvrdiť spoľahlivosť svojho Citroënu C2 VTS. 

„Bol to vlastne iba štvrtý štart na úrovni Slovenského Rally Pohára (SRP) a nechceli sme dopadnúť tak, ako na domácej pôde v Poprade, kde nás zradila technika. Do prípravy sme dali všetko a verili, že to tentoraz vyjde,“ priznal Norbert Šarišský. 


Na súťažné posádky čakal vo Vranove náročný technický úsek Banské – Herľany, ktorý doplnili rýchlym úsekom na Dargove. 

„Herľany som jazdil vôbec prvýkrát a teraz už môžem potvrdiť, že každý meter, každá zákruta tam poriadne pretekára preverí. Je to technicky veľmi náročná a nebezpečná trať. Zároveň je však vďaka tomu parádna! Je priama a nekompromisná. Presne taká, aká má byť správna ereska na rely. Odteraz sa určite zaradí medzi moje obľúbené,“ vyznal sa po pretekoch k legendárnej trati Noro. 


A na prvýkrát to vôbec nebol zlý štart. Posádka Šarišský – Levocký sa pohybovala v strede silného štartového poľa SRP, pričom v triede sa držala statočne na pódiu.

„V úvode sme mali malý technický problém. Nedokázali sme identifikovať prečo, ale auto sa správalo nervózne. Trochu sme stratili čas, no stále sme sa držali na úrovni, ktorú sme si zadefinovali,“ opisuje priebeh súťaže pilot z kokpitu číslo 27. „Po odloženom štarte úvodného úseku a voľnom prejazde na RS2 sme boli aj my trochu znechutení a potrebovali sme sa znova dostať do tempa. Štart na druhom prejazde Herlian nás však vrátil do súťaže. V závere sme potom už netlačili na pílu a kontrolovali pozíciu. Snažili sme sa vyvarovať zbytočným chybám,“ vysvetľuje pretekár tímu ZVOLENSKÝ AUTOSPORT. 


Po súčte časov v cieli sa potvrdilo, že Citroën C2 VTS so Šarišským a Levockým zajazdil tretí najrýchlejší čas v rámci Slovenského Rally Pohára (SRP) a rovnako úspešne si počínal aj v rámci Motorsport Rally Cupu (MRC). 

„Z môjho pohľadu to boli fajn preteky. Parádne rýchlostné skúšky,“ pokračuje Šarišský. „Škoda tej zrušenej eresky, lebo v dnešnej dobe je tých ostrých kilometrov naozaj málo. Aj napriek tomu sme si však dobre zajazdili. Myslím si, že sme urobili výsledok podľa očakávania a preto sme spokojní. Poďakovanie patrí SAMŠ-u aj Ferovi Debnárovi. Vlastne všetkým, ktorí sa podieľali na takomto projekte, pretože v dnešnej dobe je ťažké niečo také zorganizovať. Musíme byť za to vďační. Nebudeme si klamať. Chyby boli, no tie sa môžu stať každému. Veď kto nič nerobí, nič nepokazí. Špeciálne by som sa však chcel poďakovať Igorovi Hupkovi, ktorý obetoval svoje preteky a pomohol zachrániť situáciu, keď zaskočil za chýbajúceho lekára. Bolo to veľké gesto a musíme byť hrdí, že máme medzi sebou takýchto ľudí.“


Jediné vozidlo tímu ZVOLENSKÝ AUTOSPORT teda v cieli nesklamalo. Spišský tím teda môže na tomto výsledku budovať ďalej svoje ambície. 

„Ďakujem Norovi a Petrovi za pekné preteky. Nebolo to jednoduché, no dali to,“ usmieva sa spokojne aj šéf tímu, Dominik Zvolenský. „Ak sa všetko podarí ako má, tak by sme chceli dokončiť sezónu SRP štartom na súťaži v Košiciach. Rovnako tak by sme chceli dojazdiť aj sezónu MRC. Kvôli hrozbe zhoršujúcej sa situácie ohľadom pandémie je však teraz ťažko povedať, ako to nakoniec dopadne. Ďakujem všetkým našim partnerom a fanúšikom, že sú stále s nami. Prosím, držme si všetci palce, aby nám už nič nepokazilo sezónu, ako vlani.“

Ľuboš Kašický