Čo povedali poprední jazdci v cieli dobšinskej rally?

Prvý ročník LA CONTROL RALLYE s centrom v Dobšinej je úspešne v cieli. Náhradná súťaž v pohárovom kalendári Slovenského Rally Pohára (SRP) sa išla v náročných jesenných podmienkach. Po celú dobu súťaže, ktorá bola okrem Pohára Organizátora (PO) aj súčasťou Motorsport Rally Cupu (MRC), husto pršalo. Na trati rýchlostnej skúšky Poloma bolo veľkého množstvo vody, blato aj hustá hmla. Počas sobotňajšieho popoludnia sme pred cieľovou rampou na dobšinskom námestí SNP zachytili nasledujúce ohlasy popredných jazdcov z absolútnej klasifikácie a v jednotlivých pohárových seriálov.


Tomáš Kukučka (Mitsubishi Lancer Evo VI, štartové číslo 1):

„Na takej krátkej súťaži sa chyby od začiatku neodpúšťajú, ale zvládli sme to bez nich. Zvolili sme správne nastavenie, vrátane mokrých gúm. Od začiatku sme ťahali, aj keď som bol v úvode trochu vystrašený. Podarilo sa nám ísť bez chýb, aj keď zo začiatku to nebolo úplne ideálne. Potom sme museli zrýchliť, pred poslednou RS boli medzi mnou a Ďodim iba tri sekundy. Dali sme do toho všetko, až mimo moju komfortnú zónu, pršalo naplno, bola hmla. Navyše sa začalo rosiť okno, ale zvládli sme to. Diferák funguje, ale idú z neho divné zvuky. Sme radi, že sme to dotiahli až na rampu. Preteky nám splnili účel testu, ale pred ďalšou súťažou v Košiciach musíme diferenciál dôkladne rozobrať.“


Jozef Béreš ml. (Mitsubishi Lancer Evo IX, štartové číslo 61):

"Na druhej RS som išiel tak, ako som si predstavoval. Na tretiu sme dosť zbrojili, bol medzi nami rozdiel len troch sekúnd. Ešte zapršalo, tak som veril, že to môže byť moje. Čím sme sa viac blížili cieľu, auto bolo slabšie. Odišlo turbo, sotva sme došli na rampu. Som rád, že som v cieli. Žiadnu chybu som nespravil a začal som po pauze dobre. Auto musíme dať do kopy, ale na Košice budeme pripravení."


Ivan Mutňanský (Mitsubishi Lancer Evo X, štartové číslo 7):

"Čakal som, že to bude lepšie. Čím sa človek viac snaží, tým viac to kazí. Ale celkovo to bol v Dobšinej slušný výsledok. Čakal som, že to vytiahneme na tretiu priečku, ale nevyšlo to. Snáď to bude nabudúce lepšie. Mal som nejaké straty vo vracákoch, kde som nabral stratu a bol mimo trať. Boli ťažké podmienky, dažď, hmla, blato, ale pre všetkých rovnaké."


Roman Popovič (Peugeot 208, štartové číslo 12):

„Tretie miesto absolútne je to pre mňa prekvapenie, bol to test na vode pred Košicami. Vyskúšali sme a preteky si krásne užili. Išiel som iba tretiu súťaž s týmto autom po Fulneku a Morave, Na Vyškove sme mali problémy a chceli sme sa tu skutočne len povoziť. Teraz ešte pôjdeme Košice, potom Slovakia Ring a už sa budeme pripravovať na budúcu sezónu.“


Roland Pecuch (VAZ 2107, štartové číslo 15):

„Prišli sme sa povoziť. Jazdíme seriál MRC a bodovali sme. Tento rok som Rallye Tatry vynechal, pretože som bol na svadbe. Skúsili sme auto na prvé ostré RS. Zaujímavé preteky, pekné kilometre, štartovné bolo prijateľné, takže sme si prišli zajazdiť. Našťastie sme mali ešte mokré gumy, takže na tých to bolo dobré."


Pavol Spišák (LADA VFTS, štartové číslo 16):

„Súťaž úplne v poriadku. Mali sme menšie technické problémy, ktoré sme vyriešili v servise. Trať bola náročná a veľmi mokrá. Inak sme sa pekne povozili, časy veľmi dobré a diváci sa snáď tiež zabavili. Nevíme ešte, kde budeme ďalej štartovať.“


Maroš Kysucký (Mitsubishi Lancer Evo IV, štartové číslo 17):

„Sme tu, vyhráli sme triedu v SRP v ťažkých podmienkach. Zajazdili sme si pekne, výsledok je výborný. RS-ku Poloma poznám ešte zo slovenských majstrovstiev, niekoľkokrát sme ju išli. Prvý prejazd bol opatrný, ale potom sme pridávali a jazdili svoje tempo.“


Tomáš Polovka (Honda Civic Type R, štartové číslo 20):

„Bojovali sme s Igorom Plichtom. Pred poslednou RS som strácal na Igora len pol sekundy. Na poslednú erzetu sme zvoľnili, lebo sa nám rosilo okno. Išli sme potom radšej na istotu, lebo nás čakajú ďalšie preteky a musíme mať auto celé. Teraz nás čakajú Liptovské Sliače a potom Rally Košice.“


Tomáš Lukáč (LADA 2107, štartové číslo 24):

"Bolo to dosť ťažké a to kvôli hmle a dažďu. V poslednej rýchlostke veľa pršalo, stierače na okne pomaly nestíhali. Veľká vďaka patrí Palovi Hermelovi (poznámka spolujazdec od Jozefa Šálka), ktorý nás pred poslednou RS doslova zachránil. Vypadol nám intercom, nevedeli sme, čo robiť. Palo nám dal baterku a vďaka nemu sme dnes vyhrali. Nebyť neho, tak nie je nič. Určite je to spoločne s otcom náš najväčší úspech."


Igor Plichta (Seat Ibiza, štartové číslo 32):

"Mali sme výborne nachystané a nastavené auto od Peťa Halušku. Trať nám vyhovovala, dobré pneumatiky, Naťahovali sme sa s Tomášom Polovkom, ale v závere mali problémy. Užili sme si preteky, najťažšie na všetkom bola hmla."

Ďalší spravodajský servis v rámci 1. LA CONTROL Rallye 2022 prinesieme v nasledujúcich tlačových správach. Uverejnené budú postupne na oficiálnej webovej stránke www.rallyetatry.sk, na facebookovom a instagramovom profile.

Roman ORDELT
tlačový tajomník
1. LA CONTROL Rallye 2022