Ambruz Racing absolútne ovládol Ring

Prvý aprílový víkend je spájaný predovšetkým s Veľkonočnými sviatkami. Tento rok si niekoľko desiatok jazdcov zo Slovenska, ale aj zo zahraničia, pridalo k tomuto sviatku aj ďalší, malý, motoristický. Konalo sa totiž prvé kolo Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Vzhľadom na neštandardnú situáciu bolo aj kopcové podujatie trochu neštandardné. Dalo by sa nazvať „malokopcové“. Zvláštnosť podmienok iba podčiarklo počasie, ktoré svojmu prídavnému menu „ aprílové“ neostalo nič dlžné.


Ambruz Racing vyslal na Slovakia Ring trojicu „klasických reprezentantov“, ku ktorým pridal nového člena. 

Prvým a zároveň najúspešnejším členom výpravy bol Martin Juhás, reprezentujúci bratislavský tím na závodnom špeciály Tatuus FR 2000. Vzhľadom k Martinovým skúsenostiam a doterajším dosiahnutým výsledkom bolo jasné, že očakávania šéfa tímu, Petra Ambruza, sú iba tie najvyššie. A Maťo ich naplnil do poslednej bodky. Aj napriek poveternostným podmienkam a tomu, že v prvej tréningovej jazde ho zle upevnený vrchný kryt jeho monokoku takmer vystrelil mimo trať, sa dokázal dokonale koncentrovať na všetky súťažne jazdy počas oboch dní. Svojím súperom tak nastavil latku a už na začiatku sezóny je jasné, že nebudú mať ľahké prekonať ju. Suverénnym spôsobom ovládol Ring a vyhral všetko, čo sa vyhrať dalo, vrátane absolútneho prvenstva na tomto podujatí. „Som zvyknutý jazdiť v náročných podmienkach, ale toto aprílové počasie v spojení s nie práve najčistejším povrchom, to bola jednoducho výzva pre každého zúčastneného. Som nesmierne rád, že sa náročná príprava celého tímu odzrkadlila na výsledkoch hneď v prvom závode. Ďakujem Peťovi Ambruzovi, celému Ambruz Racingu a obchodným partnerom, že aj v tejto neľahkej dobe si našli čas a priestor na spoluprácu a podporu.“


S vozidlom Mitsubishi Lancer Evolution IX sa počas sezóny spájalo meno Petra Ambruza, ktorý s ním dokázal vybojovať niekoľko veľmi zaujímavých pódiových umiestnení. V sedadle jazdca sa v ňom však predstavila aj Anka Ambruz a inak tomu nebolo ani teraz. Pri prvom spoločnom vystúpení Anka priznala, že je to úplne iné auto ako Honda Civic TypeR, ktorú štandardne pilotuje. S tým súvisí aj náročnosť zmeny jazdeckého štýlu a techniky. „Evo je taký surový barbar, ktorého musíte tvrdou rukou, jasne a bez akejkoľvek možnosti odporu smerovať. Aj tú najmenšiu nepozornosť či chybu okamžite využije na to, aby Vás potrestalo....“ Takto zhodnotila zmenu techniky Anka, ktorá si pri svojom druhom vystúpení s týmto vozidlom vybojovala druhé miesto v hodnotení žien.


Poslední dvaja reprezentanti tímu skúsená kopcová stálica Peťo Kacvinský a tímový nováčik Miro Dorinec ako keby šli do interného tímového súboja. Tento súboj rozhodli sekundy, ktoré po súčte súťažných jázd hovorili v prospech Hondy Civic TypeR Mira Dorinca. Peťov Renault Clio zaostal iba o necelé dve sekundy. Obaja chalani na konci s úsmevom na tvárach skonštatovali, že aj keby chceli, taký vyrovnaný a tesný súboj by nasimulovať nevedeli. Separátne však rovnako priznali, že ešte viac budú na sebe pracovať, lebo vyhrávať chce každý a je jedno, či nad tímových kolegom, alebo nie.


Predstavenie Ambruz Racing na prvom podujatí Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu sa dá hodnotiť ako mimoriadne úspešné. Tak ho vo finále zhodnotil aj Peter Ambruz, ktorý však hneď priznal, že pre tým a jeho partnerov sú dôležitejšie výsledky z medzinárodných podujatí. 


Peter Baran
Ambruz Racing